Kaj je meta vsebina in zakaj je pomembna?

 

Kaj je meta vsebina in kaj so meta podatki?

Najprej naj vam razložimo razliko med meta podatki in meta vsebino. Pod pojmom »meta vsebina« razumemo sledeče meta oznake: meta naslov, meta opis in meta ključne besede. Meta vsebina je le specifičen del meta podatkov, ki podrobno opisuje vsebino strani in njen namen. Ko torej govorimo o nalogah, ki jih lahko opravi oseba brez posebnega računalniškega znanja, se običajno osredotočamo na urejevanje meta vsebine. Meta podatki so pogosto bolj kompleksni in zahtevajo dostop do HTML-kode, strežnikov ali naprednih nastavitev, to pa presega zmožnosti uporabnikov brez tehničnega znanja. Tako meta vsebina kot tudi meta podatki  uporabnikom spletne strani niso vidni, saj so vključeni v HTML kodo.

S pomočjo meta vsebine bodo brskalniki, kot je Google, lažje razumeli vsebino na spletni strani. To je za uporabnike interneta zelo pomembno, saj si uporabniki želijo, da na vnesene ključne besede, ki jih vpišejo v brskalnik, dobijo čimbolj relevantne zadetke. Brskalniki morajo namreč v najkrajšem času pregledati ogromno vsebin na internetu in če je na naši strani pravilno uporabljen meta naslov in meta opis, je večja verjetnost, da jo bo brskalnik prikazal med zadetki. Meta ključne besede pa danes za SEO niso več tako pomembne. Meta ključnih besed ne smemo zamenjevati s ključnimi besedami, ki jih uporabljamo v vsebini na spletni strani. Meta ključne besede so del meta oznak v HTML-kodi spletne strani in so bile namenjene iskalnikom, da identificirajo ključne besede, povezane z vsebino strani. Zaradi zlorab in prekomerne tovrstne optimizacije pa danes večina iskalnikov, vključno z Googlom, ne uporablja več meta ključnih besed za rangiranje strani. Meta ključne besede se še vedno lahko urejajo preko CMS vtičnikov ali neposredno v HTML-kodi, vendar to ni več ključno za SEO.

Meta naslov, meta opis, ime spletne strani in URL

Ko v brskalnik vpišemo ključno besedo ali iskalni pojem, se bo spodaj izpisal niz zadetkov. Vsak zadetek je sestavljen kot sledi, navedeno od zgoraj navzdol: ime spletne strani, URL oziroma »Uniform Resource Locator« (spletni naslov, ki točno določa lokacijo spletne strani na internetu), meta naslov in nazadnje še meta opis. O URL-jih bomo spregovorili prihodnjič, tokrat pa se bomo osredotočili na meta naslov in meta opis.

Meta naslov – vse kar moramo vedeti za uspešno optimizacijo

Meta naslov ali »meta title« poimenujemo HTML oznako, ki je del kode. Meta naslov je za SEO zelo pomemben, saj prikazuje glavno temo ali vsebino strani.

Ko bo uporabnik v brskalnik vpisal ključno besedo, bo meta naslov prikazan kot glavni naslov zadetka, takoj pod imenom strani in URL-jem. Zato je pomembno, da ustvarite privlačen meta naslov, ki bo uporabnika prepričal, da bo kliknil na link. Hkrati pa morate upoštevati še sledeča navodila.

Meta naslov naj bo dolg med 55 in 63 znakov, prva beseda naj se začne s ključno besedo na kateri delate in želite, da vas po njej vaše stranke najdejo. Zaželeno je, da meta naslov vsebuje tudi ime vaše blagovne znamke. To lahko veliko pripomore k vaši prepoznavnosti in zaupanju vaših strank v vas. Izogibajte se uporabi več ključnim besedam v enem meta naslovu, saj  lahko to algoritmi prepoznajo kot »spam« in dosegli boste nasprotni učinek kot ga želite.

Načeloma iskalniki v zadetku prikažejo prvih 50-60 znakov. V kolikor boste vpisali predolg meta naslov, ga bo brskalnik skrajšal in prikazal tri pike. Zato lahko vnesen meta naslov postane nerazumljiv. V nekaterih primerih lahko Google meta naslov tudi prilagodi oziroma »si ga izmisli sam«, v kolikor oceni, da vaš meta naslov ni primeren (je prekratek, predolg, ima preveč ključnih besed, se ne ujema z vsebino vaše strani) ali pa ga niste vnesli.

Želite, da vam pri tem pomagamo?

KONTAKTIRAJTE NAS

Katera pravila moramo upoštevati, ko zapisujemo meta opis?

Kaj pravzaprav je meta opis? Meta opis ali »meta descriptions«je, prav tako kot meta naslov, HTML oznaka, ki je del kode. Ta oznaka je vezana na vsebino  strani in podstrani, zato je priporočljivo, da ima vsaka podstran svoj edinstven meta opis, ki natančno odraža njeno vsebino. Kadar uporabnik uporablja brskalnik, mu Google prikaže kot zadetek spletno stran. Čeprav meta opis uporabniku na sami spletni strani ni viden (viden je le v izvorni kodi), se prikaže v rezultatih iskanja pod meta naslovom, kar pomeni, da bo uporabnik na našo stran raje kliknil, v kolikor ga bo opis prepričal. Sam meta opis torej direktno ne vpliva na uvrstitev strani v iskalnikih, vendar izboljša verjetnost klika (CTR - click-through-rate oziroma število klikov, glede na pozicijo) kar pomeni, da posredno vpliva tudi na SEO.

Za meta opis se priporoča, da je dolg približno 150 do 160 znakov. Pretiravati z njegovo dolžino ni dobro, saj lahko Google tudi sam doda del besedila, recimo datum, zaradi česar bo manj prostora za prikaz našega vpisa. Če bo vnesen opis predolg se lahko zgodi, da ga Google zato ne bo pravilno prikazal. Google lahko meta opis celo spremeni, v kolikor meni, da vnesen meta opis ne ustreza uporabnikovemu iskanju. Če meta opisa nismo vnesli, bo Google samodejno izbral in prikazal del vsebine strani, ki se mu bo zdela najbolj ustrezna glede na poizvedbo uporabnika.

Dobro je, da v meta opisu uporabimo tudi »call to action« (poziv k akciji), kar pa ne smemo zamenjati s prodajnim besedilom. Uporabite raje fraze, kot na primer »preberi več«, »preizkusite brezplačno« in podobno.

Prav tako naj meta opis vsebuje ključno besedo, ki se nahaja na vaši strani ali podstrani. Google bo v primeru, da se iskana ključna beseda ponovi v meta opisu raje uporabil vaš meta opis in ga v rezultatih iskanja tudi odebeljeno označil.

Nikakor ne uporabljajte zavajajočih meta opisov. Kaj to pomeni? V kolikor boste uporabnika z meta opisom skušali prelisičiti uporabnika da klikne na vašo stran, on pa te informacije v vsebini ne bo našel, bo vašo stran hitro zapustil. Posledično bo to pomenilo, da bo Google vašo stran prepoznal za neustrezno in bo slabše pozicionirana na brskalnikih.

Uporaba posebnih znakov pri meta naslovih in meta opisih

Pri meta naslovih:

V meta naslovih lahko uporabite tudi posebne znake, kot so ločila ( :, -, |, vejica, () ), valute in enote (v kolikor je to pomembno za vsebino vaše strani) in celo apostrofi (') in dvojni narekovaji (''). Izogibati pa se moramo prekomerni uporabi posebnih znakov kot so !!!, ***, ###, saj lahko algoritmi to štejejo kot »spam«. Tudi znaki, kot so {}, [], <>, lahko motijo HTML sintakso ali pa jih iskalniki prezrejo. Prav tako so lahko ti znaki manj uporabni za uporabnike. Izogibati se morate tudi uporabe znakov, ki za URL niso varni. Nekateri znaki (@, #, &, itd.) so rezervirani za določene funkcije v spletnih povezavah in kodah (npr. & se uporablja za posebne entitete v HTML), zato se jih je bolje izogniti, saj lahko zmedejo iskalnike ali brskalnike. Na splošno velja, da je potrebno znake uporabljati zmerno, da moramo poskrbeti za jasnost meta naslova. Lahko pa tudi testiramo različne možnosti, da vidimo, kaj nam prinese več klikov.

Pri meta opisih:

Posebni simboli, kot so ll➤ ➤  ✓ ➥ pri uporabniku pritegnejo pozornost, saj opis zgleda bolj privlačno in naredijo zapis bolj pregleden. Tukaj lahko uporabljamo tudi emotikone (🌟, 🍝..), vendar moramo paziti, da s tem ne zmanjšamo resnosti in profesionalnosti opisa. Kot smo že prej omenili, več klikov pomeni povečanje CTR in posledično boljše optimizacije strani.

Načeloma pa so ostala pravila enaka kot pri uporabi posebnih znakov pri meta naslovih.

Bi raje, da vam pri tem pomagamo mi?

KONTAKTIRAJTE NAS

Razmišljate o novem projektu?

STOPIMO V STIK