Oblikovanje spletne strani in Content Writing

Kaj vse spada pod oblikovanje spletne strani?

Oblikovanje spletne strani se nanaša na več sklopov, ki morajo biti pravilno zastavljeni, da lahko govorimo, da je stran optimizirana za iskalnike (SEO). Oblikovanje spletne strani zajema:

  • Vizualno oblikovanje (UI - User Interface Design);
  • Uporabniško izkušnjo (UX - User Experience Design);
  • Pisanje vsebine (Content Writing);
  • Optimizacijo za iskalnike (SEO - Search Engine Optimization);
  • Testiranje in zagotavljanje kakovosti (QA - Quality Assurance);
  • Vzdrževanje in posodobitve;
  • Varnost in
  • Marketinške aktivnosti.

Danes bomo nekaj več pozornosti namenili pisanju teksta. To področje imenujemo vsebinski dizajn (Content Design) oziroma pisanje vsebine (Content Writing). Tukaj gre za to, da znamo sestaviti, ne le informativno in privlačno besedilo temveč tudi takšno, da bo vašo ciljno publiko obdržalo na strani, jih prepričalo, da vas bodo kontaktirali ter da bodo vaše stranke na strani našle tisto informacijo, katero so iskale. Lahko bi rekli, da mora besedilo učinkovito komunicirati s ciljno publiko ter podpirati cilje spletne strani.

Spletna stran in spletna vsebina - Content Writing

Spletna vsebina ali »Content Writing«, ki je na spletni strani, se v globalu deli na spletno vsebino na vhodni strani in na spletno vsebino na podstraneh.

Za zapis spletne vsebine na vhodni strani veljajo nekoliko drugačna pravila kot za tekste na podstraneh, za vse vsebine pa velja, da morajo biti zapisane slovnično pravilno.

Glavne razlike med vhodno stranjo in podstranmi lahko strnimo v tri glavne skupine:

-          Namen:

Vhodna stran prikazuje vašo ponudbo v grobem, ter je njen cilj da skuša zadržati uporabnika. Po navadi je vhodna stran tudi tista, ki se uporabniku pokaže prva.

Cilj podstrani je, da pokrivajo specifične teme ali storitve.

 

-          Ključne besede:

Na vhodni strani bo spekter ključnih besed širši, medtem ko bomo na podstraneh uporabljali le tiste ključne besede, ki so vezane na to podstran. Vedeti moramo, da bodo brskalniki kot je Google zmedeni, če se bo neka ključna beseda pojavljala na večih podstraneh, saj ne bodo vedeli, katero podstran naj privzamejo kot bolj pomembno in merodajno. Zato bodo prikazovali med zadetki enkrat eno drugič drugo podstran, to pa pomeni, da boste na brskalnikih prikazani nižje, kot če bi na določeni ključni besedi delali le na eni podstrani.

 

-          Vsebina in dolžina:

Na vhodni strani je vsebina običajno krajša in strnjena, medtem ko bomo na podstraneh informacije podali bolj poglobljeno.

 

SEO in Content Writing na vhodni strani

Cilj vhodne strani je, da je obiskovalcem, že po preletu strani, popolnoma jasno, kaj vaše podjetje oziroma spletna stran ponuja in da v njih vzpodbudi željo po raziskovanju.

Sama dolžina teksta na vhodni strani naj bo dolga med 500 in 1000 besed. Vsebina mora biti dovolj dolga, da lahko zajame vse ključne stvari, ki jih vaša stran ponuja, hkrati pa ne sme z dolžino obiskovalce odvrniti s strani.

V sami vsebini se osredotočite na širši nabor ključnih besed, ki so vezane na vašo dejavnost ali na to, kar stran ponuja. V vsebini naj bodo vključene vaše glavne storitve, produkti ali tematika.

Ne pozabite vašo primarno ključno besedo zapisati v meta opis, glavni naslov (H1) in v uvodni odstavek. Več o meta opisih si preberite v članku Meta vsebina.

Sama struktura vhodne strani in njene vsebine je seveda odvisna od vaše dejavnosti ali produktov, vedno pa naj bo na začetku jasen in privlačen naslov (H1), ki naj vključuje vašo primarno ključno besedo.

Na vhodni strani naj bo tudi kratek pregled vseh vaših glavnih storitev ali produktov.

Za predstavitev različnih vsebin uporabite podnaslove (H2 in H3) ter v tekst vključite sekundarne ključne besede. Vključite interne povezave do pomembnih podstrani.

Zelo je pomembno, da se na vhodni strani nahaja tudi poziv k akciji (CTA - Call to Action), na primer »Kontaktirajte nas«, »Brezplačen posvet«, »Preberite več«, »Naročite zdaj« in podobno.

SEO in Content Writing na podstraneh

Cilj teksta na podstraneh je, da obravnava specifično temo, storitev ali produkt. Za vsako podstran, ki jo ustvarimo, moramo vedeti kaj je njen namen in kateri ciljni publiki je namenjena.

Na podstrani uporabljamo ključne besede, ki so specifične za to podstran.

Dolžina podnaslovov naj bo do 70 znakov. Ena ključna beseda naj se ponovi na strani maksimalno dvakrat, enkrat od tega je lahko tudi del naslova (H1).  

Ključne besede naj bodo tudi vključene v podnaslove (H2 in H3), v meta opis in skozi celoten tekst. Vsega skupaj naj bo na strani  5 ali 6 ključnih besed, ki so specifične za to podstran.

Sama struktura vsebine naj bo takšna, da je na začetku jasen in specifičen naslov (H1) s ključno besedo. Ostala vsebina naj bo smiselno razdeljena v sklope, ki imajo podnaslove (H2 in H3), ki vsebujejo še ostale ključne besede.

Vsebina naj vsebuje informacije, ki so za uporabnike najbolj zanimive, ki odgovarjajo na njihova vprašanja oziroma njihove težave rešujejo.

Tudi tukaj ne pozabite na CTA, vendar naj bodo vezani na to podstran, na primer »Prenesi katalog«, »Rezervirajte termin« in podobno.

Sama dolžina teksta je na podstraneh lahko malo daljša, priporoča pa se, da ima tekst med 800 in 1500 besed, odvisno od tematike.

Kako pisanje teksta vpliva na oblikovanje spletne strani?

Pisanje teksta za spletno stran za nekatere zna biti tudi izziv, zato podjetja, kot je 4WEB, med svojimi storitvami ponujamo tudi pisanje tekstov (Content Writing).

Ko pišemo tekst, moramo upoštevati vrsto stvari; tekst mora biti jasen, jedrnat ter prilagojen ciljni publiki, kar vodi do dobre uporabniške izkušnje.

Prav tako mora biti usklajen z vizualnim dizajnom strani.

Kot smo že napisali, moramo v tekst vključiti ključne besede in pozive k akciji (CTA). Dober tekst je dostopen širši publiki, tudi tistim, ki imajo težave z vidom.

Pisci besedil in oblikovalci običajno tesno sodelujejo, saj tekst povezuje vsebinsko sporočilo z vizualno predstavitvijo.

Tehnike pisanja za spletne strani so specifične

Da boste svoje stranke obdržali na strani, je tukaj nekaj pomembnih dejstev:

  • Večina uporabnikov ne prebere vsake besede, temveč vsebino »skenirajo«. Zato je pomembno, da so odstavki kratki, da delamo podnaslove, uporabljamo sezname s številkami ali oznakami, poudarke, dele besedila označimo s krepko pisavo in uporabljamo druge vizualne oznake, ki pomagajo usmeriti pogled bralca.
  • Najpomembnejše informacije naj bodo na vrhu strani, sledijo naj jim podporne vsebine in podrobnosti. Izogibajte se dolgim stavkom, zapletenim besedam in žargonu.
  • Odstavki naj bodo kratki (3-4 stavki), da izboljšate berljivost.
  • Ustvarjajte raznolike vsebine za različne uporabnike, priljubljeni so blogi, študije primerov, k boljši optimizaciji prispeva tudi pisanje FAQ.
  • Nagovarjajte uporabnika tako, da bo razumel, da vaša ponudba rešuje njegove probleme  ali izpolnjuje njegove potrebe.
  • Osredotočite se na to, da raje kot lastnosti, poudarite koristi vašega produkta ali storitve.
  • Redno posodabljajte vsebino in preverjajte, da so informacije, ki jih imate na strani, še vedno pravilne.

Oblikovanje spletne strani je kompleksno delo, zato je prav, da se prepustite strokovnjaku, ki pa bo vsekakor potreboval vaše sodelovanje.

Želite, da vam pomagamo pri pisanju teksta?

KONTAKTIRAJTE NAS

Razmišljate o novem projektu?

STOPIMO V STIK